نهال و نهالستان

نهال و نهالستان

نهال و نهالستان

 

نهال :

نهال به درخت کوچکی گفته می شود که به واسطه راه های جنسی و یا غیر جنسی به وجود آمده است و آماده جابه جایی و کاشت در زمین جدید هست.

 

کاشت نهال یکساله یا کاشت نهال های بزرگتر مناسب هست ؟

شاید بدانید که باغداران کاشت نهال یکساله را به کاشت نهال های با سن بالا ترجیح می دهند.

ولی از سمتی افراد زیادی به دیلیل عدم آگاهی در جست و جو خرید نهال های با سن بالا و قطر تنه زیاد هستند ، این افراد اعتقاد دارند که این نهال ها درارای گیرایی زیاد ، باروری خوب و نیاز به مراقبت کمتر هستند.

که برعکس این موضوع صادق هست ، نهال های با سن کمتر دارای عملکرد بهتر ، قدرت باردهی بیشتر و رشد قابل توجه در مقایسه با نهال های با سن بالاتر دارند.

 

نهال و نهالستان

نهال و نهالستان

 

پر اهمیت ترین موضوعاتی که کاشت نهال یکساله در مقایسه با کاشت نهال های مسن تر دارد؟

1) قدرت گیرایی بالا

2) ریشه زیاد با قدرت سازگاری زیاد

3) فرم دهی و پرورش راحت

4) قیمت کمتر

5) مقابله راحت با آفات

6) قدرت رشد بالا

7) نبود پیچ خوردگی در ریشه

 

نهال و نهالستان

 

نهالستان :

نهالستان یکی از کارهای پراهمیت در عرصه کشاورزی و حفظ محیط زیست است.

نهالستان محلی است که در آنجا نهال ها برای کاشت و تربیت تولید می شوند ، این ناحیه غالبا برای پخش نهال به کشاورزان ، باغداران و سایر افراد هست.

 

 

ایجاد نهال و نهالستان چه فایده هایی داره ؟

1) فراهم سازی مرجع نهال :

نهالستان محل توزیع نهال برای باغات ، مزارع و فضای سبز هست ، با ایجاد نهالستان ، نهال های با کیفیت کاشت  و در وقت احتیاج خدمت افراد عرضه می شود.

2) مراقبت از گوناگونی ژنیتیکی :

با راه اندازی نهالستان و توزیع نهال ، قادریم تا از انواع ژن های گونه های متفاوت درختان و گیاهان مورد مصرف قرار دهیم ، که این کار محافظت از تنوع زیستی و پیشگیری از بین رفتن گونه ها را به دنبال خواهد داشت .

به دنبال آن گوناگونی ژنتیکی قادر هست تا در برابر آفات و بیماری ها مقاومت زیادی داشته باشد.

3) درمان خاک :

نهال قادر هست تا کیفیت خاک را بالا ببرد، ریشه های نهال ها به جای ماده آلی به خاک باز می گردند ، ماده آلی دارای عنصر های غذایی و مواد آلی می باشد که در نمو گیاهان مفید هست و به دنبال آن ریشه نهال از خاک ماده های معدنی را می گیرد و بعدا به خاک می دهد.

4) کم شدن آلودگی هوا :

درختان با عمل فتوسنتز اکسیژن تولید می کنند و دی اکسید کربن هوا را پایین می آورند ، با کاشت نهال و افزایش درختان ، قادریم تا میزان آلودگی هوا و آسیب ناشی از تغییرات اقلیمی را پایین آورد .

5) تولید موقعیت های شغلی :

با ایجاد نهالستان و باغ میوه و … که همگی توسط کاشت نهال ایجاد میشه ، موقیعت های شغلی فراوانی به صورت مستقیم و غیر مستقیم به وجود خواهد آمد.

 

نهال و نهالستان

نهال و نهالستان

 

6) مراقبت از محیط زیست :

نهال ها در مراقبت از گوناگونی زیستی ،به جود آوردن سایه ، کاهش دی اکسید کربن و پیشگیری از فرسایش خاک نقش اساسی دارند.

7) سود دهی زیاد :

با کاشت نهال های اصلاح شده می توان محصولات درختان را با کیفیت کرد و میزان باردهی آن ها را زیاد کرد ، به دنبال آن توجه داشته باشید با برگزیدن گونه نهال سازگار با منطقه و شرایط آب و هوایی ، می توانید مناسب ترین نهال با کارکرد بالا و باردهی پربار و پرسود داشته باشید.

8) به صرفه بودن :

فروش نهال از نهالستان ، به کشاورزان و باغداران و ارائه انواع خدمات در زمینه نهال بسیار به صرفه و با بازدهی عالی خواهد بود.

9) تجارت بین المللی:

با گسترش نهالستان و ایجاد باغات توسط نهال ها ، امکان ارسال نهال و میوه به وجود خواهد آمد ، با کاشت نهال های با کیفیت و احداث باغات با این نهال ها احتمال صادرات نهال و میوه به کشورهای دیگه افزایش می یابد ، که سوددهی قابل توجهی در داخل و خارج از کشور خواهد داشت.

10) پیشگیری از بین رفتن طبیعت :

با احداث باغ و کاشت نهال در طبیعت می توانیم زندگی و آسایش را برای خود و سایر موجودات فراهم کنیم .

 

هایان نهال

ما به عنوان تولید کننده نهال اصلاح شده با بهترین روش روز دنیا به صورت تخصصی و فوق تخصصی در خدمت شما عزیزان هستیم ، کاشت و توزیع نهال در این مجموعه با رعایت اصول می باشد ، شما می توانید با کیفیت ترین نهال را با قیمت مناسب از ما خرید کنید.

فروشگاه هایان نهال

 

اینستاگرام هایان نهال

 

یوتیوب هایان نهال

 

واتساپ هایان نهال

تلگرام هایان نهال

 

نهال و نهالستان

نهال و نهالستان